Licznik:

Dzisiaj: 702

Razem: 7057896

Spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki w plenerze

Przed wakacyjną przerwą członkowie Dyskusyjnego Klubu Książki działającego przy Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Zagórzu postanowili zmienić nieco formułę comiesięcznego spotkania i połączyć je z wycieczką. 20 czerwca 2015 r. udaliśmy się zatem najpierw do pięknego arboretum w Bolestraszycach, gdzie podziwialiśmy rozliczne gatunki drzew, krzewów i roślin ozdobnych, wśród których ujawniły się ptaki i wiewiórki. Szczególny podziw wzbudził bardzo interesująco rozplanowany ogród skalny i potężne katalpy.

Z Bolestraszyc pojechaliśmy do Krasiczyna, by zwiedzić wspaniały zamek Krasickich i Sapiechów, który w ostatnich latach powoli odzyskuje dawny blask. Zanim jednak wraz z panią przewodnik mogliśmy zobaczyć odnowioną renesansową kaplicę, ekspozycję trofeów myśliwskich i posłuchać o historii zamku,  przy kawie i ciastkach dyskutowaliśmy o zaplanowanych na czerwcowe spotkanie książkach. Była to sympatyczna powieść w listach – Listy z wyspy zwanej, Niebem  autorstwa Jessici Brockmole, zręcznie odświeżająca tak popularną w XVIII i XIX wieku formułę powieści epistolarnej, oraz książka Dyskretny bohater Mario Vargas Liosy, z elementami sensacyjnej akcji, rozgrywająca się w egzotycznych dla nas realiach Peru.

Dodatkową atrakcją pobytu w Krasiczynie była próba do zaplanowanego na wieczór spektaklu. Lwowski Teatr Opery i Baletu w scenerii zamkowego dziedzińca wystawił Toscę. Wprawdzie nie mogliśmy zostać i zobaczyć całej opery Pucciniego, ale i tak wysłuchaliśmy całkiem sporych jej fragmentów.  Pogoda, choć wyglądała na nietypową, dopisał, wróciliśmy zadowoleni i wypoczęci, i na pewno jeszcze powtórzymy takie wyjazdowe spotkanie.